APA KHABAR IMAN ANDA~

Selasa, 18 Oktober 2011

KASIH ALLAH~

                                     Subhanallah,,Alhamdulillah,,Lailaahaillallah..Allahu akbar...

Assalamualaikum sume.... maaf semua...da lame x update blog ni..hehhe.. ni bru berkesempatan.. trima kasih buat yg mengikuti blog ni...syukran jiddan!!:)..sayang anda semua!!

erm...bercakap pasal kasih sayang.. siapa yang paling anda sayang?? mak ayah?? family?? sahabat2?? or boy/gurlfriend??heheh...mcm2 jawapan kite... tapi tahukah kita.. ad yg lebih menyanyangi kita..paling merindui kita..tanpa kita sedar kehadiranny.. tanpa kita sedar bahawa kebahgiaan,,kegembiraan..suke,,duka.. kesedihan datang dari NYA.. persoalnnya... SIAPA DIA?? 
Bkn family kita,, bkn pakwe or makwe kita,, dan bukan sahabat2 kita... tetapi DIALAH AL-KHALIQ kita,,ALLAH SWT..DIA tidak prnah meninggal kn kita walaupn sesaat... tapi...tnpa kita sedar dan trus di alam ke"KHUSYUKAN" hidup kita sendiri..kita tlh mengabaikan DIA!!.. sedar atau tdak.. walaupn kita meninggalkn ALLAH,, DIA tetap menghampiri kita... DIA jatuh kn ujian ke atas kita.. tanpa kita sedar sebebnarny,,, DIA cube menarik kita kembali dalam dakapanNYA...tapi...apa yang kita lakukan?? memarahi,, menyalah kn ALLAH atas sgala2 yang tlh brlaku...  adil ke?? setelah sekian lama nikmat yg tlh ALLAH beri...lalu kita mendusta knnya,memarahi ALLAH..sprti org yang tdak reti bersyukur?? tdak malu kah kita??ni kah d namakn adil untuk kita??

oleh itu..sama2 lah kita merenung kmbali...ingat lah...kasih syg itu dtg ny dr ALLAH..jika DIA menghilangkn rasa kasih syg itu,, boleh kah kita menyanyangi ibubapa kita?? boleh kah kita mencintai family kita?? boleh kah kita menyayangi sahabat2 kita?? sudah tntu TIDAK!!..sgla2 ny adalah milik ALLAH... hargailah..INGAT LAH WAHAI SAHABAT2 KU!! selangkah kita kepada ALLAH... SERIBU LANGKAH ALLAH KPADA KITA..lihat lah,...betapa ALLAH AMAT MENYAYANGI KITA..:)
*muhasabah untuk saya dan semua..:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan